Skolstart!

Tjeckt och piggt och roligt ska det uttalas "skooolstart!!" och inte staaaaart utan starrrttt! Hur känns det?
Bedrövligt. Känner redan att jag måste diagnoseras för migrän.
Skolan är en egen värld, en instängd värld och fast man varit borta en hel sommar så är allt likadant i skolan, alltid. Det är som om inget hänt. Lärarna? Har inte de haft sommar, har inte de ett annat liv? Nej, för skolan är en egen värld, en helt egen värld, och en bessyrelig sådan, full med sånna som vi full med ungdomar med dunkande hjärtan och förvirrande hjärnor, men so what? i skolan blir alla hjärnor och kroppar en grå massa framför mig och grönsak är ett bra ord att beskriva mig som då. En grönsak med migrän. Det finns inget att ta och ingtet att ge här. Visst är det den mest opassande kommentaren? men den är saningen för mig.


Så vi firar skolstarten med denna satiriska bild:
School! Go and fuck yourself (or a lobster)



image15


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0