RightRight

Människor skriver så bra. Det gör mig förvirrad och glad och förundrad. För a l l l a ger ju verkligen ut en bok nu, jag undrar exempelvis om Nicole Richie eller Linda Rossing kan skriva? Det vet man inte förrän man läst boken och man borde inte ha några fördomar egentligen. Varför skulle de inte kunna skriva en bok?  För at de är blonda och rika och och jaaa.. jag vet inte, flamsiga? Desto mer har de att berätta eller? (Desto mer bullshit?) Det är svårt det där, och jag vill verkligen välja alla böcker jag läser med omsorg. Hatar deckare och sånt sånt där, kan verkligen inte läsa ut en deckare, har aldrig gjort. De är så förutsägbara på något sätt och ibland känns det så krystat. Och jag, har försökt läst tex "Odjuret" som var en psykologisk deckare och alla sa att den var jättebra. Det blev ändå för mkt Hollywood. Två polismän som var bögar, och hade ett hemligt förhållade, plus huvudhandligen med pedofil-mördaren med fot-fetisch som härjar vilt. Jag vet inte, det blev för mycket. Jo, juste, en deckare har jag läst ut helt, men jag blev lite besviken på slutet, tror de är kända för det också!

Men den där gränsen mellan att bara skriva ner händelser och berätta något kan nog vara ganska hårfin och beroende på människors tycke och smak. Men alla kan nog skriva. Vi lär ju oss att skriva i skolan, så då kan alla plottra ner sin lifestory o.sv. Och det är fascinarande att många skriver så bra.
Har man något att berätta gör det väl saken enklare också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0