Dagens wook

Igår tog jag upp boken, igår öppnade jag boken, igår läste jag några sidor. Idag har jag plöjt igenom nästan hundra sidor, och turns out att Madamy Bovary är jättebra. Nu gäller det bara att lägga på ett kål (eller två).
Men creed till mig för att jag överhuvudtaget gör något oavsett om det ska va klart imorgon eller om tre månader.

Idag var det även min mat-dag. Bestämde mig i all hast för lite asiatiskt.
Jag har inte riktigt lärt mig konsten att wooka tror jag, vi har ju en wookgryta eller wookpanna, vad det nu kallas, nåväl saken är den att det wookas iaf inte, det kokas. Allt ligger typ där och puttrar och jag kan inte minnas att det är sådär det ska se ut riktigt. Grönsakerna (speciellt de gröna bönorna) blir inte sådär krispiga utan mer mjuka och slajmiga. Nåväl, ingen klagade i alla fall, tvärtom :)

Det mysigaste Just Nu:
Ligga i soffan med en god bok (Madame Bovary!) och ha en kopp grönt te med honung precis på sådant avstånd att man når det utan att behöva röra sig samt en 200 gram marabou (på samma avtsånd som teet). Jag tror faktiskt att jag blivit chokladberoende. Idag tvingande jag mamma att gå och köpa en marabou till mig medan jag låg och ryckte av chokladabstinens på soffan.
Det måste alltid vara 200 grammare, även om risken är stor att man äter opp hela på en gång då. För de är faktiskt godare än 100 grammarna, de är lixom så små och tunna, man får inget grepp om rutan. Och ska det va så ska det va.

Nu ska jag ringa Erika som jag saknar som in i graven. Kollde på massa gamla bilder från när vi festade och kom på att det var ju jättelängesen nu. Får se vad helgen har att erbjuda. Finns lite olika najs saker att välja på, så det blir nog najs, helt enkelt.

Och jag är så trött i hela kroppen, och har träningvärk från gud vet vad. Men ska försöka kötta på gymmet immorn trots allt, kommer säkert drukna i min egen svettpöl nånstans bredvid nån het kille. Men vadfan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0