Que dolor


Vilken huvudvärk. Vilken hög ljudvolym. Vilken skit. Har bara 100 watts glödlampor. Så min lampa med mösnter och runda små ljushål får vänta. Vilken olycka.
Vilket jobb att ta in tvätten. Måste man byta trosor varje dag? Och strumpor? Ibland sover jag i samma strumpor och har de nästa dag. Ett och ett halvt dygn.
Vilket slaskväder. Vilka hala skor som inte kan hålla mig kvar på isen. Det är nästan så jag faller bakåt hela tiden och jag måste vifta med armarna för att återfå balansen.
Varje gång går ett litet rus genom mig. "Det var nära"-ruset.
Det var nära att jag föll bakåt och slog i huvudet i den hårda isen. Undra hur det skulle kännas. Kanske skulle man vakna till lite?



"Guds tre flickor" ska jag underhålla mig med nu på svt play. Jag diggar Susanne Reuter som gud.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0