Vid farmors bord

Hur mkt tid har jag lagt at att vika saker? Pappersfoldern dar tepasen lag. Aniste. Koppen ar urdrucken och jag sitter vid farmors bord i koket och viker tepasen i brist pa annat. Eller i vantan pa ngt. I vantan pa vada? Tanken slog mig bara: Att jag vikit sa manga saker i mitt liv. Det gor mig inspererad att skriva. Skriva om detaljer. En kraktar som lever sitt liv vikandes saker. Hur kamerar zoomar in pa tefoldern och hur hon noga viker till raka perfekta kanter. Jag sitter och halv-ser pa Tvn som visar allt mojligt, mkt tradtionell dans och musik blandat med overmsinkade hallaar och man som agerar bogar som flinar in i kameran i olika peruanska shows. Ute ar det soligt och jag har atit varldens godaste mat. Marta star vid koksbankarna och diskar. Den kulinariska konstens gudinna.
Detaljer. Man lar sig se de har. de fula och de fina. Jag sjunker ner. Ner pa stolen i koket i hos familjen i huset i Lima i Peru. Sa specifierat. Sa nara. Allt kommer nara.

Och jag sorjde nar jag lamande dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0