Fisk

Jag måste ha en kropp för att inte tänka på en annan.
Jag måste ha den nu. Jag har inget tålamod. Jag vill inte vänta. Och jag blir sur om jag ingte får som jag vill. Jag svingar mig ner på förnedringstsgen för att få som jag vill. Jag vill ha det nu, närheten, måste ha det nu. Varför kan ingen ge mig det?
Inte vem som helst. Ingen jag inte känner, det är ointressant och otryggt. Nej, en kropp som jag känner, som jag tycker om. Ett par välkända ögon och intellektuellt utbyte abkom pannbenet.

Jag ska åka till Gotland imorgon. det är sånt som händer utanför mitt liv, i den konkreta världen. Men jag bryr mig inte om den så mycket, det rör bara mig det som händer inuti. Den omedelbara känslan av närhet. Den tunga känslan av hopplöshet. Destination Gotland är bra, men det tar mig ingenstans. Färjan tar mig bara till och från en ö. Allt inuti mig står fortfarande still. Har stelnat. Det började stelna någongång i sena barndomen nu blir det segare och segare. Hårdare. Sen blir jag vuxen? En sån där vuxen... Som ingen vill vara. Jag vill inte tänka på det. När jag är gammal kan jag inte bete mig såhär. Främst för att jag inte kommer vara attraktiv och unga kommer se på mig som en äcklig kärring som borde skämmas. Men jag kommer ju bara känns mig likadan, för det inuti står ju lika still som det alltit gjort, och känslorna är desamma som nu.

Jag står länsgt ner på stegen och är en fisk som försöker skrika: "Gör någonting med mig!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0