M.F

Du som pratar om kärlek, som något stort mellan två. Jag som lever i nuet. Och då måste skämmas. Du som är rädd om dina känslor. Jag som slänger ut mina. Du som vill vänta, avvakta prata. Jag som vill se på film och inte prata. Du som säger att det är en dum "idé", jag som aldrig tänkt på det som en idé. Du som ser konsvenkenserna för dig själv. Jag som välkomnar alla möjliga konsekvenser. Du som planerar en resa. Jag som vill att du ska göra som du vill. Du som har åren utstakade. Jag som har kvällen utstakad i mitt huvud: med dig.  Du som vänligt avböjer efter att ha tagit emot mig och mina vätskor. Du som avslutar. Jag som dör. Jag som tjatar, tjatar efter kärlek. Du som inte säger något, bara att det är svårt. Jag som grunkar och drömmer. Du som pratar igen. Jag som inte avslutar fast vi säger det. Du som är diciplinerad. Jag som vill att du diciplierar mig. Du som har svårt att kränga dig från mig ibland. Jag som välkomnar dig när som helst. Du som verkligen kämpar för att hålla ditt liv. Jag som också kämpar för att få känna liv. Du som skyddar dig själv för mycket. Jag som skyddar mig själv för lite. Du som kanske har självrespekt. Jag som ramlar neråt utan att stoppa det medan jag förösker nå dig. Du som håller igen på orden, jag som slänger ut dem. Du som blir hård. Jag som blir trådar, snöras upp i små små trådar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0